Verkoopvoorwaarden
1. Algemene bepalingen met betrekking tot deze algemene verkoopvoorwaarden
Deze algemene verkoopvoorwaarden, hierna de “CGV”, zijn van toepassing op alle bestellingen die op de website op het adres worden geplaatst www. motoblouz, hierna de “Site”, uitgegeven door het bedrijf D3T DISTRIBUTION , hierna “ MOTOBLOUZ ”, Vereenvoudigde Joint Stock Company met een kapitaal van € 9.271,62 euro, geregistreerd bij de RCS van Arras (Frankrijk) onder nummer 478 566 250, met hoofdzetel kantoor aan de rue Elie Cartan 72, ambachtelijke zone van het Gare d'Eau 62220 CARVIN, vertegenwoordigd door de heer Jérôme Dalidet.
De Algemene Voorwaarden worden ter beschikking gesteld van internetgebruikers, bezoekers of Klanten op de Site, waar ze rechtstreeks kunnen worden geraadpleegd en kunnen ook op eenvoudig verzoek en op welke wijze dan ook aan hen worden meegedeeld.
Door zich op de Site te registreren, bevestigt de Klant de Algemene Voorwaarden te hebben gelezen en deze te aanvaarden, waardoor hij contractueel gebonden is aan de voorwaarden ervan. MOTOBLOUZ behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden op elk moment aan te passen of te wijzigen. In geval van wijziging zijn op elke bestelling de Algemene Voorwaarden die van kracht zijn op de dag van de bestelling van toepassing.
MOTOBLOUZ behoudt zich het recht voor om op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving de inhoud van de Site of de daar beschikbare diensten te wijzigen en/of om de exploitatie van de Site geheel of gedeeltelijk tijdelijk of definitief stop te zetten.
2. Ons aanbod
Alle aanbiedingen van producten, diensten en leveringsvoorwaarden, tegen prijzen aangegeven in euro's, zijn geldig op het grondgebied van de lidstaten waar MOTOBLOUZ haar producten op de markt brengt, binnen de grenzen van de beschikbare voorraden.
Het toegepaste BTW-tarief varieert afhankelijk van het land waarin de bestelling wordt geplaatst.
Voor bestellingen buiten de Europese Unie worden de producten exclusief belastingen gefactureerd en moet u verzendkosten betalen, berekend op basis van het land van bestemming en het gewicht van het pakket. Bij ontvangst van het pakket moet u douanerechten en lokale BTW betalen, afhankelijk van het land van bestemming. Het bedrag van de verzendkosten wordt aan u aangegeven bij het kiezen van de bezorgmethode.
Voor eventuele vragen over de verzendkosten voor bestellingen buiten de Europese Unie kunt u direct per e-mail contact opnemen met ons verkoopteam door hierop te klikken koppeling. Op elk artikel dat wij verkopen is een beschrijving aanwezig met de essentiële kenmerken van het product. Er kunnen echter enkele minimale afwijkingen optreden, daarom is het raadzaam om contact met ons op te nemen klantenservice in geval van twijfel.
De foto's die de producten illustreren en hun beschrijving vormen geen contractueel document.
Onze teams doen wat nodig is om een getrouw beeld te geven van de producten die te koop worden aangeboden via de afbeeldingen of foto's die voor hun presentatie worden gebruikt. Toch kunnen er met name afwijkingen optreden als gevolg van technische beperkingen, kleurweergave of apparatuur van de klant (internetbrowser, gebruikt scherm). Motoblouz raadt de klant daarom aan de beschrijving van de producten op de site te raadplegen om hun essentiële kenmerken te achterhalen.
Behalve in geval van garantie (zie artikel 10 hieronder) kan elke transactie tussen Motoblouz en haar klanten, die niet binnen de 14 dagen na de levering wordt betwist, geen aanleiding geven tot een klacht.
3. Aanmaken van het klantaccount
Om een bestelling op de Site te plaatsen, moet de Klant eerst zijn persoonlijke klantaccount aanmaken. Eenmaal aangemaakt, moet de Klant zich identificeren met zijn gebruikersnaam en persoonlijk en vertrouwelijk wachtwoord om er toegang toe te krijgen.
Elke Klant verbindt zich ertoe de gegevens strikt vertrouwelijk te houden, in het bijzonder de gebruikersnaam en het wachtwoord, zodat hij toegang krijgt tot zijn klantengedeelte, waarbij de Klant erkent dat hij als enige verantwoordelijk is voor de toegang tot de dienst via zijn gebruikersnaam en wachtwoord, tenzij fraude wordt bewezen.
Elke Klant verbindt zich er verder toe om MOTOBLOUZ onmiddellijk op de hoogte te stellen in geval van verlies, verduistering of frauduleus gebruik van zijn identificatiecode en/of wachtwoord.
Na het aanmaken van zijn persoonlijke klantenzone ontvangt de Klant een e-mail ter bevestiging van de creatie van zijn klantenzone. De Klant verbindt er zich bij zijn inschrijving toe om:
- echte, nauwkeurige en actuele informatie te leveren op het moment dat u het serviceregistratieformulier invoert, en in het bijzonder geen valse namen of adressen te gebruiken, of namen of adressen zonder dat u daartoe bevoegd bent
- houd de registratiegegevens up-to-date om ervoor te zorgen dat deze te allen tijde reëel, nauwkeurig en actueel zijn
De Klant verbindt zich er verder toe om geen illegale of aanstootgevende informatie (zoals informatie die identiteitsdiefstal inhoudt) of zelfs schadelijke informatie (zoals virussen) beschikbaar te stellen of te verspreiden. Anders kan MOTOBLOUZ naar eigen goeddunken de toegang van de Klant tot de Site opschorten.
De Klant erkent dat de kenmerken en beperkingen van internet de veiligheid, beschikbaarheid en integriteit van gegevensoverdracht via internet niet garanderen.
MOTOBLOUZ garandeert daarom niet dat de Site en zijn diensten zonder onderbreking of storing zullen werken. In het bijzonder kan de werking ervan tijdelijk worden onderbroken vanwege onderhoud, updates of technische verbeteringen, of om de inhoud en/of de presentatie ervan te wijzigen. MOTOBLOUZ kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig gebruik dat door Klanten van de Site en haar diensten wordt gemaakt in strijd met deze Algemene Voorwaarden, en voor enige directe of indirecte schade die dit gebruik zou kunnen veroorzaken voor een Klant of een derde.
MOTOBLOUZ kan in het bijzonder niet aansprakelijk worden gesteld voor valse verklaringen van een Klant.
In het geval dat MOTOBLOUZ aansprakelijk wordt gesteld voor een dergelijke fout van een van zijn Klanten, verbindt deze zich ertoe MOTOBLOUZ te vrijwaren tegen elke veroordeling die tegen hem wordt uitgesproken, en hem alle kosten terug te betalen, in het bijzonder de vertegenwoordiging om zijn rechten geldend te maken. voor de rechtbanken.
4. Bestelling
De bestelling kan alleen op de site worden geregistreerd als u zich duidelijk heeft geïdentificeerd door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren, die strikt persoonlijk voor u zijn, of door een account aan te maken op de website www. motoblouz als u nog niet geregistreerd bent.
Elke bestelling houdt aanvaarding in van de prijzen en de beschrijving van de producten die te koop zijn. Het contract komt tot stand wanneer de bevestiging van uw bestelling wordt verzonden. Zodra uw bestelling gevalideerd is, wordt deze ter verwerking naar onze logistieke diensten verzonden. U ontvangt binnen het uur een premier automatische bevestigingsmail.
Wij herinneren u eraan dat het valideren van een bestelling de verplichting inhoudt om de aangegeven prijs te betalen.
Maar u kunt op elk moment informatie over uw bestelling verkrijgen door contact met ons op te nemen: op de website www. motoblouz in het onderdeel “contact” en vervolgens “contactformulier”, of per post naar:
Motoblouz
rue Elie Cartan 72
ZA van het waterstation
62220 CARVIN
Frankrijk
5. Prijs
De prijzen zijn aangegeven in euro's (€) en houden rekening met de geldende BTW van het land.
In geval van een promotie verbindt MOTOBLOUZ zich ertoe de promotieprijs toe te passen op elke bestelling die tijdens de promotieperiode wordt geplaatst.
De prijs is volledig verschuldigd na bevestiging van de bestelling. De weergegeven prijzen zijn inclusief kortingen en kortingen die MOTOBLOUZ kan aanbieden.
Indien leverings- of transportkosten van toepassing zijn (zie artikel 7 hieronder), worden deze toegevoegd aan de prijs van de bestelling en afzonderlijk aangegeven vóór validatie door de Klant. Het totale door de Klant verschuldigde bedrag en de details ervan worden vermeld op de bevestigingspagina van elke bestelling.
6. Betaling en zekerheid
6.1 per bankkaart
Betaling vindt plaats via de beveiligde betalingsinterface van onze partner Glopal bij het bestellen op motoblouz . Betalen met creditcard is volkomen veilig. Motoblouz verklaart dat zij geen bankgegevens bewaart die tijdens het bestelproces zijn ingevoerd. Alle bankgegevens worden in realtime verzonden naar onze partner Glopal. Voor aankopen op internet wordt uw rekening gedebiteerd op het moment dat uw bestelling wordt gevalideerd.
Betalingsveiligheid: uw creditcardgegevens worden gecodeerd met behulp van het TLS-protocol (Transport Layer Security) en gaan nooit ongecodeerd over het netwerk. De betaling gebeurt rechtstreeks aan de bank. Motoblouz heeft onder geen enkele omstandigheid toegang tot deze contactgegevens en bewaart deze niet op haar servers. Daarom wordt u er bij elke nieuwe transactie op onze site opnieuw naar gevraagd.
6.2 Eigendomsvoorbehoudclausule
De producten blijven eigendom van MOTOBLOUZ totdat de bestelling volledig is opgehaald door Motoblouz . Bij levering gaat het risico van de geleverde goederen echter over op de klant.
6.3 Niet betalen
MOTOBLOUZ behoudt zich het recht voor om een levering te weigeren of een bestelling te honoreren van een consument die een eerdere bestelling niet geheel of gedeeltelijk heeft betaald of met wie een betalingsgeschil loopt.
6.4 controle op fraudebestrijding
Het beveiligen van uw bestellingen op Motoblouz is een grote zorg. Daarom worden bestellingen vóór verzending gecontroleerd.
In het kader van deze controle en ter bestrijding van fraude en usurpatie van betaalmiddelen op internet, kan Motoblouz de klant vragen om een identiteits- en adresbewijs te overleggen. Afhankelijk van de datum van ontvangst kan de levertijd van uw bestelling verlengd worden.
Indien de controle van deze documenten gunstig blijkt, wordt de bestelling gevalideerd. Anders of bij niet-ontvangst behoudt Motoblouz zich het recht voor om de bestelling te annuleren. Het zou dan worden geannuleerd en vervolgens worden terugbetaald.
7. Leveringsvoorwaarden en -tijden
7.1 Verzendvoorwaarden
MOTOBLOUZ verbindt zich ertoe om zoveel mogelijk de verzenddatum te respecteren die u vermeld staat in de samenvatting van uw bestelling en op de bevestigingsmail van de bestelling. Er wordt tevens een bezorgdatum aan u aangegeven, zodra u de bezorgmethode heeft gekozen die het beste bij u past.
Bij bestelling van meerdere artikelen is de in acht te nemen levertijd het langst. Bestel je bijvoorbeeld een jas die binnen 48 uur wordt verzonden en een helm die binnen 7 dagen wordt verzonden, dan wordt de gehele bestelling binnen 7 dagen verzonden.
Pakketten worden verzonden van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen.
7.2 leveringsmethoden
Motoblouz werkt samen met IMX om uw producten overal ter wereld onder de beste omstandigheden te leveren. Dankzij de partners en overeenkomsten met 245 last-mile-leiders biedt IMX u een uitgebreid assortiment aan leveringsdiensten wereldwijd.
Bij Motoblouz bieden wij 2 leveringsmethoden aan voor internationale zendingen.
Standaard thuisbezorgd
Verzendbeleid voor standaard thuisbezorging:
Je ontvangt een e-mail van onze vervoerder, meestal de dag voor levering, om je op de hoogte te stellen van de verwachte leverdatum. Om je pakket af te leveren, kan de chauffeur je vragen om de pincode die je per sms en/of e-mail hebt ontvangen.
Bedrag inclusief btw verzendkosten | ||
Betrokken landen | Tijdslimiet | |
Verzendkosten van € 10,07 inclusief btw voor bestellingen < € 200,66 inclusief btw Gratis verzending voor bestellingen >€ 200,66 TTC |
Duitsland Oostenrijk België Italië Luxemburgs Nederland Portugal |
Duitsland : 4 werkdagen Oostenrijk: 72h België : 48h Italië, Luxemburg, Nederland, Portugal: 5 werkdagen |
Verzendkosten van € 20,16 inclusief btw voor bestellingen < € 200,66 inclusief btw Verzendkosten van € 10,07 voor bestellingen > € 200,66 inclusief btw |
Estland Finland Ierland Letland Litouwen Slowakije Slovenië |
Estland, Finland, Letland, Litouwen, Slowakije en Slovenië: 6 werkdagen: Ierland: 4 werkdagen |
Verzendkosten van € 20,16 inclusief btw, ongeacht het bedrag van de mand | Cyprus Griekenland Malta |
6 werkdagen |
* Geschatte leveringsdata die geen rekening houden met vertragingen die kunnen worden veroorzaakt door de douane.
Als je niet thuis bent tijdens de bezorging :
Indien de omvang van je pakket het toelaat, zal het in de brievenbus worden geplaatst.
Als dit niet het geval is, wordt er een afleverbericht achtergelaten waarin je wordt uitgenodigd om je pakket af te halen bij een postkantoor of afhaalpunt in de buurt.
Deze tarieven kunnen variëren afhankelijk van specifieke commerciële transacties. De vermelde tijden gelden voor werkdagen en zijn indicatief.
Als u een aanzienlijke bestelling plaatst (ongeveer een pallet aan producten), kan de levering op maat worden gemaakt en kan de levertijd langer zijn. In dat geval zal een motoradviseur contact met u opnemen.
EXPRESLEVERING AAN HUIS
Verzendbeleid voor expreslevering aan huis (alleen beschikbaar voor België, Duitsland en Italië)
Bedrag inclusief btw verzendkosten | |
Prijzen en geschatte leverdata | |
Duitsland | Van € 12,09 voor 48 uur bezorging Van € 25,20 tot € 35,28 voor 24 uurs levering (prijs afhankelijk van het gewicht van het pakket) |
Nederland | Van € 12,09 voor 48 uur bezorging Van € 25,20 tot € 35,28 voor 24 uurs levering (prijs afhankelijk van het gewicht van het pakket) |
België en Luxemburg | Vanaf € 10,07 voor een levering binnen 24 uur |
Italië | Vanaf € 12,09 voor een levering binnen 72 uur |
Portugal | Van € 25,20 tot € 35,28 voor a 24 uur levering (prijs afhankelijk van het gewicht van het pakket) |
* Geschatte leveringsdata die geen rekening houden met vertragingen die kunnen worden veroorzaakt door de douane.
Deze tarieven kunnen onderhevig zijn aan specifieke commerciële transacties.
De aangegeven levertijden zijn in werkdagen en gelden als schatting.
Indien de bestelling zeer groot is (circa een palet aan producten) kan levering op maat plaatsvinden en kan de levertijd verlengd worden. In dit geval zal een motoradviseur contact opnemen met de klant.
Wanneer de klant het transportmiddel van zijn voorkeur kiest, verschijnt de naam van de vervoerder in dit stadium niet. Om de beste kwaliteit van dienstverlening te garanderen, werkt Motoblouz samen met meerdere vervoerders, voor elk type levering.
Met andere woorden, de klant kiest het transportmiddel dat het beste bij hem past, en Motoblouz beslist welke transporteur het best aan dit verzoek zal kunnen voldoen onder de beste voorwaarden (op basis van de prijs, de kwaliteit van de dienstverlening, uw plaats van levering).
De klant zal op de hoogte zijn van de vervoerder die wordt gebruikt bij het verzenden van zijn bestelling. Er wordt dan een e-mail naar hen gestuurd, waarin met name de naam van de gekozen vervoerder wordt vermeld, evenals het trackingnummer van hun pakket.
Om transportredenen kunnen producten (vloeistoffen, banden etc.) niet naar bepaalde landen worden verzonden.
Bij afwezigheid bij aflevering :
- Indien de grootte van het pakket het toelaat, wordt deze in de brievenbus van de klant geplaatst.
- Anders zal de vervoerder de opnamemethoden aangeven.
7.3 Belastingen toegepast op bestellingen
Voor bestellingen naar bestemmingen buiten de Europese Unie worden de producten exclusief belastingen gefactureerd en moet de klant verzendkosten betalen, berekend op basis van het land van bestemming en het gewicht van het pakket. Bij ontvangst van het pakket moet u bovendien douanerechten, BTW en andere lokale belastingen betalen, afhankelijk van het land van bestemming:
- alle rechten en belastingen worden door de douane berekend op het bedrag van de bestelling inclusief transport
- als de klant kiest voor een "expres"-vervoerder, zal deze hem bovendien een forfaitair bedrag aan administratiekosten in rekening brengen (doorgaans tussen 20 en € 30,25), wat overeenkomt met het feit dat hij, via douanedelegatie, de berekening en het innen van invoerrechten en belastingen, waardoor de klant tijd bespaart bij aflevering.
7.4 AANVULLENDE INFORMATIE
Er kan geen schadevergoeding worden geclaimd als een artikel niet kan worden geleverd: hetzij als gevolg van een onvoorziene productiestop, hetzij als gevolg van stakingen, ongevallen, natuurrampen, het onvermogen om bevoorrading te verkrijgen of alle andere oorzaken buiten onze controle.
Op feestdagen is het bezorgen van bestellingen niet mogelijk.
Voor meer informatie, aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice
8. Herroepingsrecht
In overeenstemming met Richtlijn 2011/83/EU van 25 oktober 2011 betreffende consumentenrechten omgezet in de nationale wetgeving van de lidstaten, beschikt u over een termijn van 14 kalenderdagen vanaf ontvangst van uw artikelen om uw herroepingsrecht uit te oefenen zonder dat u uw beslissing te rechtvaardigen of andere kosten te maken.
Bij een bestelling van meerdere afzonderlijk geleverde artikelen loopt de termijn vanaf ontvangst van het laatste artikel.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u het bedrijf D3T DISTRIBUTION op de hoogte stellen van uw beslissing, hetzij door middel van het naar behoren ingevulde herroepingsformulier, dat hieronder in de Algemene Verkoopvoorwaarden wordt weergegeven, of door middel van een ondubbelzinnige correspondentie waarin u uw wens tot herroeping kenbaar maakt:
- Hetzij naar het volgende postadres (datum van de stempel als bewijs): bedrijf D3T DISTRIBUTION , 72 rue Elie Cartan 62200 CARVIN;
- Hetzij per e-mail door te klikken op deze link
Voor aanvullende informatie over de uitoefening van uw herroepingsrecht kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier op de website www. motoblouz .
In geval van uitoefening van het herroepingsrecht vergoeden wij de betaalde bedragen, inclusief de leveringskosten:
- uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de datum waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing tot herroeping, waarbij deze datum echter wordt uitgesteld tot de ontvangst van het/de geretourneerde artikel(en) of het bewijs van verzending ervan, waarbij de gekozen datum die van de premier van deze is feiten ;
- met gebruikmaking van hetzelfde betaalmiddel als gebruikt bij de bestelling, tenzij partijen een ander betaalmiddel overeenkomen.
Wij informeren u dat als u voor een duurdere leveringsmethode heeft gekozen dan de standaard leveringsmethode, de leveringskosten aan u worden terugbetaald tot de kosten van de standaard levering.
U bent verplicht het/de artikel(en) binnen 14 dagen na mededeling van uw besluit tot herroeping te retourneren of te retourneren, waarbij de retourkosten voor uw rekening zijn.
9. Voorwaarden voor het retourneren van producten (exclusief wettelijke of commerciële garanties)
9.1 Wanneer moet u het product retourneren?
Je hebt 60 dagen vanaf de ontvangstdatum om de artikelen aan ons te retourneren voor een terugbetaling.
9.2 hoe het product retourneren?
Stuur het artikel terug in de doos waarin het naar u is verzonden, of in een identieke doos (versterkt, van hetzelfde formaat) als de premier beschadigd is. Let op, commerciële verpakkingen zijn niet gemaakt voor het transport van goederen. Om de originele doos van het artikel te behouden, moet het artikel worden geretourneerd door het in een kartonnen doos te verpakken, net als tijdens de eerste verzending.
9.3 Voorwaarden om uw retourzending te accepteren?
Je hebt 60 dagen vanaf de ontvangstdatum om de artikelen aan ons te retourneren voor een terugbetaling.
Artikelen moeten ongebruikt zijn, in de originele verpakking zitten en voorzien zijn van labels. Bepaalde producten kunnen niet geretourneerd worden: op maat gemaakte, gepersonaliseerde, bederfelijke of eetbare artikelen.
Als deze producten worden geretourneerd, zullen we ze opnieuw verzenden. Als ze opnieuw worden geretourneerd, behouden we ons het recht voor om ze te behouden zonder restitutie.
Het retourneren van beschadigde of onjuiste artikelen moet worden goedgekeurd door onze klantenservice.
Als het artikel beschadigd, onjuist of niet compatibel is, worden je retourkosten vergoed als je verzoek is goedgekeurd.
We behouden ons het recht voor om retourzendingen van defecte artikelen zonder een goedgekeurde claim te weigeren.
Als je een nieuw artikel wilt, stuur dan het artikel dat je hebt ontvangen terug voor restitutie. Je moet dan een nieuwe bestelling plaatsen. Portokosten voor de tweede zending en de portokosten voor het retourneren worden niet gerestitueerd.
Let op: De Klantenservice behoudt zich het recht voor om de retourzending te weigeren als aan één van de voorwaarden niet wordt voldaan, het pakket wordt dan rechtstreeks naar u teruggestuurd.
9.4 hoe dient u uw retouraanvraag in?
Zoek in uw bestelgeschiedenis het artikel dat betrekking heeft op het betreffende artikel (het moet minder dan 60 dagen oud zijn). Het proces wordt stap voor stap aan u uitgelegd, maar zorg ervoor dat u het overzicht afdrukt om bij uw pakket te voegen.
Het retourneren van artikel(en) gebeurt op uw eigen manier, waarbij de kosten voor uw rekening zijn.
U wordt verzocht, indien van toepassing, op elk document van de douaneautoriteiten aan te geven dat het om een retourzending van product(en) gaat, om te voorkomen dat u extra belastingen moet betalen.
10. Productgarantie
10.1 COMMERCIËLE GARANTIE
De verkochte producten worden gedekt door een commerciële garantie die erop gericht is de conformiteit ervan te garanderen en de terugbetaling van de aankoopprijs, de vervanging of de reparatie van de goederen te garanderen. Ze dekt geen gebreken veroorzaakt door abnormaal of foutief gebruik of voortvloeiend uit een oorzaak die geen verband houdt met de intrinsieke kwaliteiten van de producten of gebreken vermeld op de productfiche in het kader van “tweede keus/gereviseerde” producten.
Informatie over eventuele commerciële garanties met betrekking tot de te koop aangeboden producten en diensten (in het bijzonder de inhoud van de garantie, de voorwaarden voor de uitvoering ervan, de prijs, de duur ervan, de territoriale reikwijdte ervan, evenals de naam en het adres van de garant, afhankelijk van de betrokken producten, diensten en merken) worden, indien van toepassing, onder de aandacht van de klant gebracht op de fiche van elk product en elke dienst in de online verkoopruimte.
10.2 WETTELIJKE GARANTIE
Onafhankelijk van de hierboven gepresenteerde commerciële garantie profiteren de producten van de wettelijke conformiteitsgarantie gedefinieerd in EU-richtlijn 2019/771 van 20 mei 2019 met betrekking tot bepaalde aspecten van contracten voor de verkoop van goederen, omgezet in de nationale wetgeving van de staten die lid zijn .
Wanneer u handelt in het kader van de wettelijke conformiteitsgarantie, profiteert u van een periode van twee (2) jaar vanaf de levering van de goederen om te handelen
11. Bescherming van persoonsgegevens
U beschikt op elk moment en in toepassing van de artikelen 15 tot 21 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming over een recht op toegang, rectificatie, verwijdering, beperking van de verwerking, overdraagbaarheid en verzet.
U kunt deze rechten zelf rechtstreeks uitoefenen door contact met ons op te nemen op het volgende adres: dpo@motoblouz.com , of door deze rechten, indien mogelijk, zelf uit te oefenen op de speciale pagina van uw klantaccount.
Wanneer u bestelt, bieden wij u de mogelijkheid om promotionele aanbiedingen per e-mail te ontvangen. Als u dergelijke aanbiedingen wilt ontvangen, vinkt u eenvoudigweg het vakje aan tijdens de registratie op de bestelpagina of in de sectie "mijn account - mijn abonnementen/nieuwsbrief".
U behoudt op elk moment de mogelijkheid om kosteloos bezwaar te maken tegen commerciële prospectie door Motoblouz , door te klikken op de link “uitschrijven” onderaan elke e-mail, door in te loggen op de site in uw klantengedeelte, door contact met ons op te nemen via e-mail of door een brief te sturen naar:
Motoblouz
rue Elie Cartan 72
ZA van het waterstation
62220 CARVIN
Frankrijk
12. Volledigheid
Deze algemene verkoopvoorwaarden vormen het contract dat de betrekkingen tussen de Klant en MOTOBLOUZ regelt.
Zij omvatten alle rechten en plichten die deze relaties beheersen.
Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene verkoopvoorwaarden nietig worden verklaard bij toepassing van een wet, een verordening of naar aanleiding van een definitieve uitspraak van een rechtbank, behouden de overige bepalingen hun volledige kracht en strekking.
Bovendien kan het feit dat een van de partijen geen voordeel haalt uit een inbreuk door de andere partij op één van de bepalingen van deze algemene verkoopvoorwaarden, niet worden geïnterpreteerd als een afstand van hun kant om er later voordeel uit te halen.
13. Geschillenbeslechting
Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan het nationale recht van de lidstaat, gedefinieerd in overeenstemming met de bepalingen van EG-verordening nr. 593/2008 van 17 juni 2008 met betrekking tot het recht dat van toepassing is op contractuele verbintenissen, in het bijzonder artikel 6.
Elke klacht met betrekking tot de uitvoering of interpretatie van het contract moet eerst schriftelijk worden ingediend bij de klantenservice van het bedrijf D3T DISTRIBUTION , hetzij per e-mail door te klikken op op deze link, of via het contactformulier op de website www. motoblouz.
In aanvulling op en in overeenstemming met artikel 14 van Verordening (EU) nr. 524/2013 van 21 mei 2013 met betrekking tot de online beslechting van consumentengeschillen, deelt MOTOBLOUZ u mee dat de Europese Commissie een platform heeft opgezet dat bedoeld is om consumentenklachten te verzamelen na een online aankoop om deze vervolgens door te geven aan de bevoegde nationale bemiddelaars.
Dit platform is toegankelijk op het volgende adres:
Elk geschil of proces dat voortvloeit uit de uitvoering of interpretatie van deze algemene verkoopvoorwaarden en dat niet in der minne door de partijen is opgelost, zal onderworpen zijn aan de jurisdictie van de rechtbank, opgericht in overeenstemming met de regels van burgerlijke rechtsvordering zoals gedefinieerd in EU-verordening nr. 2015/20212 van 12 december 2012, in het bijzonder met betrekking tot de rechterlijke bevoegdheid, in het bijzonder artikel 7.
14. Auteursrechten
Elke reproductie, zelfs gedeeltelijk, van elementen van de Motoblouz of Access-moto.com-site vereist voorafgaande schriftelijke toestemming van SAS D3T Distribution .
Motoblouz en Access-Moto.com zijn eigendom van SAS D3T Distribution
15. Intellectueel eigendom
Alle inhoud aanwezig of beschikbaar gesteld op de website www. motoblouz, zoals teksten, foto's, merken, logo's, illustraties, databanken zijn beschermd onder intellectuele eigendomsrechten.
Elke gehele of gedeeltelijke reproductie of representatie van de site www. motoblouz en de inhoud ervan is ten strengste verboden.
16. Herroepingsformulier
Herroepingsformulier
Wij danken u voor het invullen en terugsturen van dit formulier als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht met betrekking tot een bestelling die op de website is geplaatst. www. motoblouz :
ONTVANGER :
- bedrijf D3T DISTRIBUTION
- Vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van € 9.271,62 euro
- Geregistreerd bij de Arras RCS onder nummer 478 566 250
- Adres: 72 rue Elie Cartan 62220 CARVIN
- Telefoon: 0321433304
- E-mail: contact.eu@motoblouz.com
Hierbij breng ik u op de hoogte van mijn herroeping van het contract met betrekking tot de verkoop van de hieronder beschreven goederen:
- Besteld op:
- Ontvangen op:
- Bestellingsnummer :
- Klantnaam :
- Klant adres:
Doe het :
A :
Handtekening van de klant (enkel indien dit formulier op papier wordt ingediend)