Vragen & antwoorden
RETOURZENDINGEN EN SERVICE NA VERKOOP
HOE RETOURNEER IK EEN PRODUCT?
Je hebt 60 dagen vanaf de ontvangstdatum om de artikelen aan ons te retourneren voor een terugbetaling.
Artikelen moeten ongebruikt zijn, zich in hun originele verpakking bevinden en voorzien zijn van labels.
Bepaalde producten kunnen niet worden geretourneerd: op maat gemaakte, gepersonaliseerde, bederfelijke of eetbare artikelen.
Als deze producten worden geretourneerd, zullen we ze opnieuw verzenden. Als ze opnieuw worden geretourneerd, behouden we ons het recht voor om ze te behouden zonder restitutie.
Het retourneren van artikelen die beschadigd of onjuist verzonden zijn moet worden goedgekeurd door onze klantenservice.
Als het artikel beschadigd, onjuist of niet compatibel is, worden je retourkosten vergoed als je verzoek is goedgekeurd.
We behouden ons het recht voor om retourzendingen van defecte artikelen zonder een goedgekeurde claim te weigeren.
Als je een nieuw artikel wilt, stuur dan het artikel dat je hebt ontvangen terug voor restitutie. Je moet dan een nieuwe bestelling plaatsen. Portokosten voor de tweede zending en de portokosten voor het retourneren worden niet gerestitueerd.
Retourneren is heel eenvoudig: ga naar je klantenaccount, onder 'Retourneren en Klantenservice'.
U hoeft alleen het desbetreffende ordernummer te selecteren, evenals de artikel(en) die u wilt retourneren.
Aangezien de retourzending voor eigen rekening is, kun je het product met de vervoerder van jouw keuze naar het volgende adres sturen: Motoblouz, 72 Rue Elie Cartan 62220 Carvin Frankrijk. Zodra het product bij ons is aangekomen, gaan wij over tot terugbetaling. Je moet op het douanedocument aangeven dat het om een retourzending gaat, anders worden er douanerechten en belastingen in rekening gebracht bij ontvangst van het pakket bij ons.
ONZE RETOURVOORWAARDEN
MAAK EEN RETOURAANVRAAG
Mijn artikel werkt niet goed, hoe open ik een serviceaanvraag?
Valt je product nog onder de fabrieksgarantie en heb je een defect? Maak je geen zorgen, Motoblouz regelt alles!
Heb je je retourzending verstuurd en wil je hier informatie over?
MAAK EEN RETOURAANVRAAG
Ik heb een retourzending in behandeling
Heeft u uw retourzending verstuurd en wenst u hierover informatie te ontvangen?
Zodra je retourzending is verzonden, bereikt deze ons binnen 10 tot 12 werkdagen, afhankelijk van de gekozen verzendmethode. Zodra het bij ons aankomt, sturen we je een e-mail. Daarna gaan we over tot terugbetaling.
MIJN BESTELLINGEN
HOE KAN IK EEN LOPENDE BESTELLING VOLGEN?
Log eerst hier in op je Motoblouz account!
Als je al bent aangemeld bij je profiel, kun je je bestelgeschiedenis bekijken en vervolgens op 'Details bekijken' klikken. Tegelijkertijd worden de verschillende fasen van je bestelling per e-mail bevestigd (bestelbevestiging, factuur, verzending, levering).
Realtime tracking van uw bestelling en pakketvolgsysteem zijn beschikbaar onderaan elk besteldetail!
Het indienen van een retourverzoek of een serviceverzoek, hoe werkt dat?
Het is mogelijk om een retourzending of after-sales service aan te vragen door te klikken. hier.
Volg dan de stappen van het retourformulier.
Hoe een lopende bestelling annuleren?
Log eerst in op de startpagina door op Log in te klikken. Vervolgens kun je in het gedeelte 'Jouw bestellingen; je bestelgeschiedenis bekijken.
Hierbij adviseren wij u vriendelijk om uw bestelling te annuleren door te klikken op "Verzoek tot annulering van bestelling" en vervolgens op "Ik bevestig de annulering".
Als de knop om je bestelling te annuleren niet verschijnt, is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling te annuleren. Je zult de bestelling moeten retourneren wanneer je deze ontvangt.
HOE KUN JE JE FACTUUR TERUGVINDEN?
Log eerst in op de startpagina door te klikken op Aanmelden. Vanuit het gedeelte 'Jouw bestellingen' heb je toegang tot je Bestelgeschiedenis . Door te klikken op'Details bekijken' voor de betreffende bestelling, kun je je factuur downloaden in .pdf-formaat.
IK KAN HET PRODUCT DAT IK ZOEK NIET VINDEN. WAT MOET IK DOEN?
Sommige producten staan mogelijk niet vermeld op onze website, maar we kunnen deze zeker aan je leveren. Neem contact op met een van onze motoradviseurs. Geef ons indien mogelijk zoveel mogelijk details over je zoekopdracht, bijvoorbeeld: het model van je motorfiets, het bouwjaar, enz.
LEVERING
Onze bezorgmethoden voor Nederland
Leveringen naar Nederland
Bedrag inclusief btw verzendkosten | ||||
Winkelwagen <€ 50,42 BTW inbegrepen | Winkelwagen >€ 50,42 en <€ 151,25 TTC | Winkelwagen >€ 151,25 BTW inbegrepen | ||
Standaard thuis 120 uur | € 6,04 | Vrij | ||
Snel naar huis 48 uur | € 10,07 | Vrij | ||
Snel naar huis 24 uur | € 20,17 (maximaal verpakkingsvolume beperkt tot 70 liter) |
De aangegeven tijden zijn in werkdagen, en zijn indicatief.
ONZE LEVERINGSMETHODEN VOOR ANDERE LANDEN
Motoblouz werkt samen met IMX om uw producten overal ter wereld onder de beste omstandigheden te leveren. Dankzij de partners en overeenkomsten met 245 last-mile-leiders biedt IMX u een uitgebreid assortiment aan leveringsdiensten wereldwijd.
Bij Motoblouz bieden wij 2 leveringsmethoden aan voor internationale zendingen.
Standaard thuisbezorgd
Verzendbeleid voor standaard thuisbezorging:
Je ontvangt een e-mail van onze vervoerder, meestal de dag voor levering, om je op de hoogte te stellen van de verwachte leverdatum. Om je pakket af te leveren, kan de chauffeur je vragen om de pincode die je per sms en/of e-mail hebt ontvangen.
Bedrag inclusief btw verzendkosten | ||
Betrokken landen | Tijdslimiet | |
Verzendkosten van € 10,07 inclusief btw voor bestellingen < € 200,66 inclusief btw Gratis verzending voor bestellingen >€ 200,66 TTC |
Duitsland Oostenrijk België Italië Luxemburgs Portugal |
Duitsland : 4 werkdagen Oostenrijk: 72h België : 48h Italië, Luxemburg, Portugal: 5 werkdagen |
Verzendkosten van € 20,16 inclusief btw voor bestellingen < € 200,66 inclusief btw Verzendkosten van € 10,07 voor bestellingen > € 200,66 inclusief btw |
Estland Finland Ierland Letland Litouwen Slowakije Slovenië |
Estland, Finland, Letland, Litouwen, Slowakije en Slovenië: 6 werkdagen: Ierland: 4 werkdagen |
Verzendkosten van € 20,16 inclusief btw, ongeacht het bedrag van de mand | Cyprus Griekenland Malta |
6 werkdagen |
* Geschatte leveringsdata die geen rekening houden met vertragingen die kunnen worden veroorzaakt door de douane.
Als je niet thuis bent tijdens de bezorging :
Indien de omvang van je pakket het toelaat, zal het in de brievenbus worden geplaatst.
Als dit niet het geval is, wordt er een afleverbericht achtergelaten waarin je wordt uitgenodigd om je pakket af te halen bij een postkantoor of afhaalpunt in de buurt.
Deze tarieven kunnen variëren afhankelijk van specifieke commerciële transacties. De vermelde tijden gelden voor werkdagen en zijn indicatief.
Als u een aanzienlijke bestelling plaatst (ongeveer een pallet aan producten), kan de levering op maat worden gemaakt en kan de levertijd langer zijn. In dat geval zal een motoradviseur contact met u opnemen.
EXPRESLEVERING AAN HUIS
Verzendbeleid voor expreslevering aan huis (alleen beschikbaar voor België, Duitsland en Italië)
Bedrag inclusief btw verzendkosten | |
Prijzen en geschatte leverdata | |
Duitsland | Van € 12,09 voor 48 uur bezorging Van € 25,20 tot € 35,28 voor 24 uurs levering (prijs afhankelijk van het gewicht van het pakket) |
België en Luxemburg | Vanaf € 10,07 voor een levering binnen 24 uur |
Italië | Vanaf € 12,09 voor een levering binnen 72 uur |
Portugal | Van € 25,20 tot € 35,28 voor a 24 uur levering (prijs afhankelijk van het gewicht van het pakket) |
* Geschatte leveringsdata die geen rekening houden met vertragingen die kunnen worden veroorzaakt door de douane.
Meestal ontvangt u een dag voor de bezorging een e-mail van onze vervoerder met informatie over de verwachte bezorgdatum. Om uw pakket af te leveren, kan de chauffeur u vragen naar de pincode die u per sms en/of e-mail heeft ontvangen.
Als je niet thuis bent tijdens de bezorging :
Indien de omvang van je pakket het toelaat, zal het in de brievenbus worden geplaatst.
De internationale verzendkosten zijn afhankelijk van de bestemming en worden meegedeeld wanneer je je bestelling plaatst. Om transportredenen kunnen sommige producten (vloeistoffen, banden, enz.) niet naar bepaalde landen worden verzonden. Als dit het geval is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld bij de levering van de bestelling.
Levering aan huis binnen 48/72 werkuren
Leveringen vinden plaats van dinsdag tot en met zaterdag.
Hierbij ontvangt u doorgaans een dag voor de levering een e-mail van onze vervoerder om u te informeren over de verwachte bezorgdatum.
Om je pakket te bezorgen, kan de chauffeur je vragen om de pincode die u per sms en/of e-mail heeft ontvangen.
Als je niet thuis bent tijdens de bezorging :
Indien de omvang van je pakket het toelaat, zal het in de brievenbus worden geplaatst.
De internationale verzendkosten zijn afhankelijk van de bestemming en worden meegedeeld wanneer je je bestelling plaatst. Om transportredenen kunnen sommige producten (vloeistoffen, banden, enz.) niet naar bepaalde landen worden verzonden. Als dit het geval is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld bij de levering van de bestelling.
Internationale leveringen en belastingen
De internationale verzendkosten variëren afhankelijk van de bestemming en worden meegedeeld bij het plaatsen van uw bestelling. Vanwege transportbeperkingen kunnen sommige producten (zoals vloeistoffen, banden, enz.) niet naar bepaalde landen worden verzonden. Indien nodig wordt deze informatie verstrekt tijdens het afhandelen van uw bestelling.
Voor leveringen in de Europese Unie is Franse btw van toepassing op de bestelling en kunt u de btw niet in uw land recupereren.
Voor bestellingen buiten de Europese Unie worden de producten exclusief belastingen gefactureerd en betaalt u verzendkosten op basis van de bestemming en het pakketgewicht. Bij ontvangst moet u tevens douanerechten, btw en andere lokale belastingen betalen, afhankelijk van de bestemming.
Verzend voorwaarden
Motoblouz verbindt zich ertoe zoveel mogelijk de leveringsdatum te respecteren die aan u wordt gegeven als indicatie in het productblad, in het winkelmandje en in het overzicht van uw bestelling, evenals op de e-mail met de orderbevestiging.
Er wordt ook een bezorg- of ophaaldatum aan u doorgegeven zodra u de bezorgmethode heeft gekozen die het beste bij u past.
Bij bestelling van meerdere artikelen is de in acht te nemen levertijd het langst. Bestel je bijvoorbeeld een jas die binnen 48 uur wordt verzonden en een helm die binnen 7 dagen wordt verzonden, dan wordt de gehele bestelling binnen 7 dagen verzonden.
Pakketten worden verzonden van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen.
VERVOERDERS
Wanneer u het vervoermiddel van uw voorkeur kiest, zult u merken dat de naam van de vervoerder in dit stadium niet verschijnt.
Om u de beste servicekwaliteit te garanderen, hebben we besloten om voor elk type levering met verschillende vervoerders samen te werken.
In feite kiest u het transportmiddel dat het beste bij u past, terwijl wij de vervoerder selecteren die hoogstwaarschijnlijk aan uw verzoek zal voldoen, rekening houdend met de beste voorwaarden (zoals prijs, servicekwaliteit en uw leveringslocatie).
U ontvangt informatie over de gebruikte vervoerder bij het verzenden van uw bestelling. U ontvangt vervolgens een e-mail waarin specifiek de naam van de geselecteerde vervoerder en het bijbehorende trackingnummer van uw pakket vermeld staan.
Mijn pakket staat aangegeven als bezorgd, maar ik heb het niet ontvangen, wat moet ik doen?
Je pakket staat aangegeven op de leveringstracking, maar is niet in je bezit.
- Om te beginnen nodigen we je uit om:
- - Controleer alstublieft het geselecteerde afleveradres tijdens het plaatsen van uw bestelling.
- - Controleer of het pakket niet door een van uw familieleden is opgehaald of bij de buren is afgegeven.
- - Indien je pakket niet gevonden kan worden, vul dan dit document met de hand in: Pakket is afgeleverd verklaard maar ontbreekt en stuur het samen met een ID naar contact@motoblouz.com.
Zodra het pakket is afgeleverd volgens de trackinginformatie, heb je 30 dagen de tijd om een claim in te dienen bij de vervoerder.
Wat als er een artikel ontbreekt in mijn pakket?
Je hebt jouw pakket ontvangen, maar ontbreekt er één of meerdere producten?
- premier nodigen we je uit om:
- - Controleer de binnenkant van je pakket
Om ruimte te besparen, kunnen onze bereiders een ander item in de verpakking van een product stoppen. Voorbeeld: een paar handschoenen kan in de doos van een helm worden geschoven. - - Controleer de factuur die je per e-mail hebt ontvangen. Daarop staan de artikelen die aanwezig waren toen je pakket werd verzonden.
Als de ontbrekende items daar niet verschijnen, worden ze in een tweede pakket bij u afgeleverd. - - Maak een foto als je pakket bij ontvangst beschadigd was (gescheurd karton, losgeraakte of ontbrekende lijm, enz.)
U heeft het recht om bij ontvangst voorbehoud te maken op het pakket om indien nodig een klacht in te dienen bij de vervoerder. - Na deze controles, mochten je product(en) niet worden gevonden, dien je dit document alleen nog handmatig in te vullen. Aangifte ontbrekend product en stuur het samen met je ID en foto's van het pakket naar contact@motoblouz.com.
MIJN ACCOUNT
Hoe maak ik mijn profiel aan?
Om dit te doen, klikt u gewoon op Aanmelden vanaf de startpagina van de site via het logo , laat je dan leiden door het inschrijfformulier.
U wordt dan om verschillende gegevens gevraagd:
Jouw e-mailadres.
Je beleefdheid.
Jouw voornaam.
Jouw naam.
Je wachtwoord aanmaken.
Je geboortedatum invullen voor een verrassing op je verjaardag.
Jouw motoruniversum.
Jouw primaire adres.
Natuurlijk kan alle informatie op elk moment worden gewijzigd vanuit je Profiel.
Hoe krijg ik toegang tot mijn profiel?
Klik op de startpagina van de site op de knop Aanmelden bevindt zich rechtsboven. Voer je e-mailadres en wachtwoord in en klik vervolgens op 'doorgaan'.
Wachtwoord vergeten?
Als je je wachtwoord bent kwijtgeraakt of vergeten, klik je gewoon op de volgende link Wachtwoord vergeten? en laat u leiden door de instructies op het scherm. U ontvangt dan een e-mail met daarin een link waarmee u eenvoudig een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
Hoe wijzig ik mijn profielgegevens?
Voer gewoon je inloggegevens in op de pagina Log in.
U hebt dan toegang, in de sectie 'Jouw profiel', tot de volgende informatie:
Jouw persoonlijke informatie.
Je vouchers zijn te gebruiken als aftrek bij de betaling van je volgende bestelling.
Jouw adresboek.
Hoe kan je profiteren van de nieuwsbrief en speciale aanbiedingen?
Bij het aanmaken van je profiel hoef je alleen maar het vakje aan te vinken. Ik wil graag de Motoblouz nieuwsbrief ontvangen en profiteren van alle goede deals! U kunt dit abonnement ook beheren vanuit je persoonlijke informatie.
Om u af te melden en onze nieuwsbrief niet meer te ontvangen, vinkt u het vakje uit en slaat u de wijzigingen op.
Wat moet ik doen als ik geen e-mails van MOTOBLOUZ ontvang?
We nodigen je uit om je spam of ongewenste e-mailmap te controleren. Als je onze e-mails daar niet kunt vinden, nodigen we je uit om contact op te nemen met een motoradviseur.
Deadline info & beschikbaarheidsdatum
Weet je de beschikbaarheid van mijn product?
De beschikbaarheid van elk product wordt aangekondigd aan de rechterkant van het blad, net onder de prijs.
Als de keuze van een maat noodzakelijk is, vindt u de beschikbaarheid van het product zodra de maat is geselecteerd.
Kijk of mijn product op voorraad is.
Als het gewenste product op voorraad is, verschijnt de informatie "Op voorraad".
MIJN MAAT IS GRIJS EN IK KAN HEM NIET SELECTEREN. WAT BETEKENT DIT?
Dit betekent helaas dat jouw maat uitverkocht is.
Aangezien deze niet meer te bestellen is bij onze leverancier is de maat niet meer te kiezen en wordt dus grijs.
Mijn maat is uitverkocht, hoe weet ik of deze weer op voorraad komt?
Als jouw maat uitverkocht is, komt dat omdat deze ook uitverkocht is bij onze leverancier. Er is op dit moment dus geen tijdslimiet voor beschikbaarheid.
Onze website is rechtstreeks gekoppeld aan de voorraad van onze leveranciers. Zodra het product weer op voorraad is bij de fabrikant, kun je het opnieuw via onze site bestellen.
Onze updates zijn dagelijks.
BETALINGEN
Betaling met creditcard?
De betaling vindt plaats via onze beveiligde betalingsinterface wanneer bestellingen op Motoblouz worden geplaatst, wat inhoudt dat er geen bankgegevens kunnen worden misbruikt door een derde partij.
Motoblouz verklaart dat het geen bankgegevens bewaren die tijdens het bestelproces zijn ingevoerd. Alle bankgegevens worden in realtime doorgestuurd naar onze partner Sogenactif.
Aangezien je rekening wordt gedebiteerd wanneer je bestelling wordt voorbereid, geeft Sogen actif ons een pre-autorisatie om je rekening te debiteren, geldig voor 6 dagen.
Als de verzending na deze 6 dagen plaatsvindt, kan je account opnieuw worden opgevraagd.
Betalingsbeveiliging: je creditcardgegevens worden versleuteld met behulp van het TLS-protocol (Transport Layer Security) en worden nooit onversleuteld over het netwerk verzonden.
De betaling wordt rechtstreeks aan de bank gedaan. Motoblouz heeft geen toegang tot deze coördinaten en bewaart ze niet op zijn servers.
PROMOTIE CODES
Motoblouz biedt haar klanten regelmatig kortingscodes aan!
Vul Motoblouz voordelen aan, profiteer van de huidige koopjes op uw favoriete merken en bespaar op uw aankopen. Raadpleeg dagelijks de lijst met onze promotiecodes.
Lees aandachtig de gebruiksvoorwaarden van de promotiecodes om de kortingscode te kiezen die het beste bij je past. Motoblouz promotiecodes zijn niet cumulatief.
Hoe kun je profiteren van onze Motoblouz aanbiedingen?
- - Doe je aankoop op Motobouz.
- - Ik selecteer mijn producten.
- - Voer de promotiecode in bij het bevestigen van het winkelmandje.
- - Bevestig en de prijs wordt automatisch bijgewerkt.
- -Klik op 'Bestelling plaatsen' en volg de stappen.
- - Voor een gedeeltelijke of volledige terugbetaling van uw bestelling, wordt de promotiecode automatisch opnieuw berekend op basis van de voorwaarden van de lopende commerciële actie op het moment van bestelling.
Zie huidige promotiecodes
PRODUCTVRAGEN
Hoe kies ik de maat van mijn product?
Op alle productfiches heb je een knop "Maattabel" waarmee je je maten kunt lokaliseren en zo de juiste maat kunt kiezen.
U kunt ook klantbeoordelingen bekijken om een idee te krijgen en voor vragen kunt u ook contact opnemen met onze klantenservice.
Hoe kies ik mijn helm?
U hebt de keuze uit verschillende categorieën helmen: de integraalhelm, de systeemhelm, de jethelm, de adventurehelm of de crosshelm.
Het gewicht van de helm wordt vaak beschouwd als een belangrijk criterium. Hoewel er veel parameters zijn die kunnen meewegen - letterlijk! - hangt de impact van het gewicht eigenlijk af van hoe je je helm gaat gebruiken.
De aanwezigheid van een ingebouwde zonnebrandcrème, een neusmasker en een halsbeschermer optimaliseren het comfort. Onze motoradviseurs staan paraat om u te assisteren bij het maken van de juiste keuze.
Hoe kies ik mijn handschoenen?
Elementen van bescherming en comfort voor de motorrijder, er zijn verschillende modellen: zomer, middenseizoen, winter, racen, cross . Kies uit een selectie van meer dan 1500 paar handschoenen. Onze Motoadviseurs zijn er om u te helpen de juiste keuze te maken.
Hoe kies ik mijn motoronderdelen?
Of u nu bagage, onderdelen of accessoires voor je motor zoekt, wij bieden de mogelijkheid om alle items te filteren op merk, bouwjaar en model. Boven aan de resultaten staan filters om de getoonde producten te verfijnen. (Kies "specifiek" om het aantal getoonde resultaten te beperken tot producten die compatibel zijn met jouw motormodel.)
Zo weet je zeker dat je producten bekijkt die compatibel zijn met je motor.
Onze motoradviseurs staan voor u klaar om u te helpen de juiste keuze te maken.