Volg ons :

DXR Combat-halflaarzen, getest en gevalideerd door Alyson


Ben je op zoek naar je volgende motorlaarzen en wil je iets moois, comfortabels en gemakkelijk aan te trekken zonder je hele maandelijkse winkelbudget uit te geven? Dus niet bewegen, ik heb een goudklompje gevonden: de COMBAT-halflaarzen van DXR.

Het zorgvuldig kiezen van je laarzen is erg belangrijk. Als ze te klein, te groot, ongemakkelijk zijn of als je een gebruik ermee had gepland dat ingewikkeld blijkt te zijn, zul je een slechte tijd hebben en dat is niet het doel. Laarzen moeten niet alleen optimale bescherming bieden tegen invloeden van buitenaf en ongelukken, maar ze moeten ook comfortabel zijn tijdens bijvoorbeeld lange uren autorijden en eventueel wandelen als je tijdens een etappe tijdens een roadtrip ronddwaalt.

Ik heb gebruik gemaakt van de Honda France-perstests van de nieuwe CB650R en CBR650R (om de nieuwe “e-clutch”-technologie te testen) om de nieuwe DXR COMBAT-halflaarzen aan te trekken. Een dag onder de zon van Marseille en haar achterland waar we volop genoten van de bochten en het landschap. Het was in deze betoverende omgeving dat ik op pad ging, uitgerust met motorlaarzen die ik zojuist had ontvangen voor een veldtest. Dus ik laat je mijn gevoelens ontdekken in de regels die volgen... Goed lezen !

Ontwerp en functies

Wat mij er in de eerste plaats verliefd op maakte, was het kleine interieur met luipaardprint. Heel origineel, het verandert! Dan de Rock'n'roll-kant van de laars met de twee ritsen aan elke kant. Ik waardeerde het feit dat ik ze in een confectiewinkel had kunnen vinden, zonder ook maar een seconde na te denken dat dit laarzen zijn die speciaal en goedgekeurd zijn voor motorrijden.

Ze zijn er in 2 kleuren: zwart of bruin. Ik gaf de voorkeur aan de zwarte kleur omdat ik regelmatig van outfit wissel en het bij alles past. Maar het luipaardpaars van de bruine deed me bijna van gedachten veranderen. 😉

Ik bied u hier een overzicht:

Verkrijgbaar van maat 35 t/m 41, ze komen tot boven de enkel, waardoor je je jeans of motorlegging erin kunt verstoppen. De zool met gekerfd effect vergroot de hoogte van de schoen, wetende dat de hak al 5 cm is. Dit is niet onbelangrijk als we weten dat sommigen van jullie op zoek zijn naar een paar centimeter winst om comfortabeler stil te staan ​​op de motor.

Om af te ronden op de praktische kant, bevestig ik dat de schoenen passen perfect. Ik heb maat 39 en ik heb maat 39 genomen. Ik zit er niet strak in, zelfs heel comfortabel. En ik kan zelfs een paar gel-inlegzolen toevoegen voor extra comfort. Voor mensen met brede voeten: maak je geen zorgen!

Comfort

De DXR Combat halflaarzen zijn gemaakt van 100% rundleer, dat een goede stevigheid biedt en tegelijkertijd flexibel blijft. Niets is onaangenamer dan het dragen van schoenen die pijn doen aan uw hielen, de toppen van uw voeten of waarin u zich gevangen voelt! Bij Motoblouz zijn ze sterk, ze hebben aan alles gedacht!

Aan de achterkant van de kuit is een “flex” zone toegevoegd voor meer flexibiliteit wanneer je voeten op de teenclips van de motorfiets staan. Perfect om onze kuiten niet te scharen!

Er zit ook een dubbele ritssluiting aan de voorkant waarmee je je laarzen in een recordtijd kunt aantrekken, zelfs als je een spijkerbroek hebt die ruimte in beslag neemt of iets wijde kuiten heeft.

Eindelijk, na een intensieve dag rijden (aangezien de perstests geen landelijke rit zijn, maar eerder een reis die me elke keer doet zweten omdat het tempo om de gekke mensen op het stuur te volgen zo intens is), ik had absoluut geen pijn aan mijn voeten. Ik heb zelfs de DXR COMBAT-halflaarzen gebruikt om de trein te nemen, zowel heen als terug, en het stoorde me helemaal niet... 100% gevalideerd op dit punt!

Veiligheid en bescherming

We hebben het uiterlijk en het comfort gevalideerd, maar wat betekent dat voor de veiligheid?

Om een ​​goed beschermingsniveau te garanderen, ze zijn gecertificeerd volgens de CE EN 13634-norm en behaalde de niveau 2222 IPA. Nou, eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van, maar om certificeringen te verkrijgen, zijn er lange en ingewikkelde tests nodig... dus dat is een goed teken :). Ze hebben ook als belangrijk element de dubbele versterking ter hoogte van de malleoli.

Waterdichting en weerstand

Ik had het geluk dat ik de hele dag droog kon blijven in de brandende zon. Aan de andere kant zou mijn kleine probleem op dit punt liggen: ze zijn helaas niet waterdicht!

Omdat het ook niet van Gore-tex of ander warm materiaal is, raad ik je aan dit model niet te dragen op regenachtige dagen of slechte weersvoorspellingen!

Wat de weerstand betreft, heb ik niet genoeg perspectief om je te vertellen hoe ze zich in de loop van de tijd houden. Aan de andere kant kom ik over een paar weken op dit punt terug, dat beloof ik. Dat kan ik je alleen maar vertellen het gekozen materiaal biedt normaal gesproken een zeer goede kwaliteit en na 300 kilometer rijden heb ik geen spoor van slijtage aan de selector.

Nog een favoriet

Het is geen geheim meer: ​​ik ben verliefd op DXR , het merk dat Motoblouz ontwikkelt. Ik heb al een paar favorieten onder mijn riem, zoals aGILITY-legging of aGATE-enkellaarzen

Maar daar overtroffen ze elk product. ik zet het nummer een op alle punten. Het enige dat aan mijn "Ik hou niet van"-kant blijft, is het waterdichte aspect in geval van een roadtrip en regen. Of het nu gaat om een ​​informele rit door de stad of een meer gewaagde tocht in de bergen, deze laarzen hebben bewezen een grote aanwinst te zijn voor ons motorrijders! Om nog maar te zwijgen van het feit dat je ze voor ongeveer honderd euro aan je winkelmandje kunt toevoegen...

Dus overwonnen? Bijna ? Het enige wat je hoeft te doen is een stukje van deze video bekijken en ik weet zeker dat je zult toegeven :)

Stijl5
Comfort 4.6
Bescherming4.1
Makkelijk te gebruiken5

Mijn mening :

Deze halfhoge dameslaarzen zijn het perfecte compromis tussen stijl, veiligheid en comfort. Als je het leuk vindt om je schoenen ook buiten de motoromgeving te kunnen gebruiken, geloof me dan: ze zullen het nieuwe juweeltje in je garderobe zijn!
4.7

Deel dit artikel

Alyson Aigrain

Ik ben Lily, je kent mij misschien als "Helen en Stuur". Gepassioneerd door de mechanische wereld, schrijf en presenteer ik graag columns over dit onderwerp. Chauffeur en journalist, ik werk voor verschillende media zoals Moto Heroes en de zender Lestream. Ook ben ik de bedenker van Ride Trippers en auteur van het boek over damesmotoren Talons & Guidon.

Geen commentaar

Voeg de jouwe toe